Je hebt veel energie gestoken in jouw reputatie
Reputatieschade. Als ondernemer weet je na het lezen van dit artikel wat je gaat doen om te voorkomen dat anderen jouw reputatie vernielen. Je hebt immers veel tijd, energie en geld gestoken in waarom je klanten bij jou moeten zijn. Je hebt een ronkende naam bedacht voor je producten of diensten. Je hebt gezorgd dat de kwaliteit van die producten of diensten ieders verwachtingen overtreft. Je hebt een bewuste keuze gemaakt wat je wel en niet doet en wat je belangrijk vindt. Je draagt dat consequent uit. Je hebt daardoor een trouwe klantenschare opgebouwd, waarbij iedere klant graag jouw ‘ambassadeur’ is.
Advocaat reputatieschade?
Bel vrijblijvend
Jouw naam ge/-misbruikt in vervelende setting. Reputatieschade. En dan?
Dan gebeurt er iets rampzaligs: een ander gebruikt jouw product- of dienstnaam in een setting die volstrekt haaks staat op waar jij voor staat. Iedereen die dat ziet, zal jou afficheren met omstandigheden die jij afkeurt. Het zijn niet direct ongeoorloofde omstandigheden, maar je wil er gewoon niks mee te maken hebben. Dat zou het einde van je innig gekoesterde reputatie betekenen en de kans op einde van je bedrijf is dan reëel. Wat doe je dan?
Toby Smith, Michael Moore en YouTube
Nou, je verzoekt de beheerder van de setting om te stoppen met het gebruiken van je naam. Helpt wel als je een merk hebt … Kijk eens hoe de Britse fotograaf Toby Smith YouTube een documentaire liet verwijderen. Niet door de documentairemaker Michael Moore te benaderen, nee, gewoon direct YouTube. Simpel en doeltreffend.
(Dreigende) reputatieschade? Bel nu gratis!
Tik eens in het zoekveld op deze site ‘merk’ in en zie wat er nog meer over merk, inbreuk en dergelijke is te vertellen. Of bel me gratis en vrijblijvend op 013-5821987.
Lees-verder-tips:
- Algemene informatie over merkenrecht.
Hub Dohmen, 27 mei 2020
http://twitter.com/hdohmen
http://nl.linkedin.com/in/hubdohmen
www.dohmenadvocaten.nl